Контрольна робота за темою:
«Рідна Україна. Світ природи»
Тести
І варіант
1. У Тараса („В бур’янах” С. Васильченка) проснулася жага
до малювання, коли він:
а) побачив, як
малює лисянський дяк-маляр;
б) був у
кирилівського дяка;
в) коли був на
природі.
2. З якого твору Т.Шевченка ці рядки?
Поклала мати
коло хати
маленьких
діточок своїх;
Сама заснула
коло їх.
а) „За
сонцем хмаронька пливе”;
б) „Садок
вишневий коло хати”;
в)
„Думка".
3. Який художній засіб використовує Т.Шевченко в даному
уривку?
За сонцем
хмаронька пливе,
Червоні поли
розстиляє
І сонце
спатоньки зове…
а)
метафора; б) епітет; в) персоніфікація.
4. Про любов народу до пісні говорилося у вірші П.Тичини:
а) „Гаї
шумлять”;
б) „Не бував ти
у наших краях”;
в) „Блакить мою
душу обвіяла".
5. Хто врятував
лося з крижаної води („Лось” Є.Гуцала)?
а) дядько;
б) працівники
заповідника;
в) хлопчики.
6. Що роблять дівчата, повертаючись з роботи у вірші «Садок вишневий коло хати» ?
А) Танцюють
Б) співають В)
сміються Г) розмовляють
7. У якому вірші Т. Шевченка героями є соловейко, хрущі?
А) «Садок вишневий коло хати» Б) « Зірка» В)
«Гаї шумлять» Г) «Не бував ти у
наших краях»
8. Назвати вірш П.Тичини:
А) «Садок вишневий коло хати» Б) « Зірка» В)
«Гаї шумлять» Г) «За сонцем
хмаронька пливе»
9. Знайти рядок з епітетами:
А) Зіронька встає,
соловейко научати не дає;
Б) Маленькі
діточки, рожева хмарка
В) неначе ворог, мов матері діти
10. Визначити тематику творів П. Тичини:
А) про дітей
Б) про тварин В) про
природу Г) про державу
11. Ліричну картину відпочинку селянської родини зображено у:
1.
«Садок вишневий коло хати…» Т.
Шевченка
2.
«Не бував ти у наших краях!» П.
Тичини
3.
«Блакить мою душу обвіяла…» П.
Тичини
4.
«Княжа Україна» Олександр Олесь
12.Установіть відповідність персонажів та їх
характеристик з оповідання «Лось» Є Гуцала:
А) дядько Шпичак 1. «Неквапно попрямував до тієї поляни, на якій любив найчастіше
Б) Лось
бувати…»
В) брати-підберезовики 2. «Охопили зором
ріку, і їхні лиця ще більше пом*якшали од
нав-
колишнього простору…»
3. «… треба думати про те, щоб якось його заховати, замівши сліди»
Контрольна робота за темою:
«Рідна Україна. Світ природи»
Тести
ІІ варіант
Початковий і середній рівень
1. Магічну силу мала над Тарасом („В бур’янах”
С.Васильченка):
а) обшарпана школа;
б) рідна
домівка;
в) гущавина
біля хати.
2. Хто привіз Тараса до батьків, коли він заблукав у
полі?
а)
жандарми; б) женці; в) чумаки.
3. З якого твору Т.Г.Шевченка ці рядки?
І сонце
спатоньки лягає
І синє море:
покриває
Рожевою
пеленою,
Мов мати дитину.
а) „Садок
вишневий коло хати”;
б) „За сонцем
хмаронька пливе”;
в)
„Думка".
4. Який художній засіб використовує П.Тичина в даному
уривку?
Блакить мою
душу обвіяла
Душа моя сонця
намріяла…
а)
персоніфікацію; б) епітет; в) метафору.
5. Яка біда трапилася з лосем („Лось” Є.Гуцала)?
а) зламав ногу;
б) провалився
на льоду;
в) поранився.
6. Як загинув лось?
а) загризли
вовки;
б) потонув у
крижаній воді;
в) убив дядько.
7. У якому творі розповідається про дитинство Т.Шевченка?
А) «Садок вишневий коло хати» Б) « В бур*янах» В) «Гаї шумлять»
8. «Лось» Є.
Гуцала за жанром –
1.
Повість
2.
Переказ
3.
Легенда
4.
Оповідання
9. Т. Шевченка в дитинстві виховувала
сестра на ім’я:
1.
Оксана
2.
Ольга
3.
Марія
4.
Катря
10. У ліричному творі:
1.
Розповідається про події
2.
Зображені герої та їх вчинки
3.
Дія відбувається на сцені театру
4.
Передаються почуття і переживання
ліричного героя
11
Прочитайте уривок із вірша:
Гаї шумлять –
Я слухаю.
Хмарки біжать –
Милуюся.
1.
Порівняння
2.
Персоніфікацію
3.
Гіперболу
4.
Епітет
12. Установіть послідовність подій в оповіданні Є Гуцала
«Лось»
А) Початок твору 1.Діти думали,як той лось міг попасти у воду
Б) Розвиток подій 2. Лось
звик до заповідника
В) Кінець твору 3.
Лось не ворухнувся. Він припав до землі, прислухаючись, чи дале-
ко ще весна…
Комментариев нет:
Отправить комментарий